W opracowaniu znajdują się interesujące dane dotyczące oceny wykonywanej przez pracodawców pracy koordynatorów w przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej, jak również wymagań, jakie rynek opieki zdrowotnej stawia przed tym zawodem.
Jak wynika z raportu:
- Przełożeni w przychodniach POZ oczekują od koordynatorów zdolności skutecznego werbowania pacjentów do programów profilaktycznych.
- Koordynatorzy działają inicjatywnie. Muszą umieć wyselekcjonować odpowiednich pacjentów spośród populacji, którzy spełniają kryteria do interwencji w ramach opieki koordynowanej oraz właściwie nimi pokierować.
- Rola koordynatora nie wymaga głębokiej wiedzy klinicznej. Ważne jest tu obecność osób z innymi umiejętnościami, takimi jak precyzyjne monitorowanie postępów pacjenta w realizacji indywidualnego planu opieki medycznej.
Zachęcamy do przeczytania wywiadu z autorem raportu, który dostarcza cennych informacji na ten temat: www.rynekzdrowia.pl/Finanse-i-zarzadzanie/Koordynator-opieki-w-POZ-Jakie-powinien-miec-kwalifikacje-Przyda-sie-praktyka-w-call-center,245765,1.html
*”Raport z ewaluacji mapy kompetencji dla zawodu koordynator medyczny” powstał w ramach projektu Sektorowa Rada ds. Kompetencji - Opieka Zdrowotna i Pomoc Społeczna. Projekt realizowany jest przez Pracodawców RP w partnerstwie z Uczelnią Łazarskiego oraz Wyższą Szkołą Pedagogiczną im. J. Korczaka w Warszawie.
Badanie było realizowane w grudniu 2022 r. wśród liderów opieki koordynowanej - biorących udział w pilotażu POZ Plus i zatrudniających koordynatorów w ramach umów z NFZ na opiekę koordynowaną w POZ.