Jest to ważny krok w formowaniu ekosystemu sprzyjającemu współpracy zwinnych przedsiębiorstw z ośrodkami medycznymi. Konkurs Mother and Child Startup Challenge to przede wszystkim gotowość publicznych placówek na współpracę ze startupami. Jako szpital pediatryczno-położnicy, dysponujemy bazą ekspertów, danymi oraz infrastrukturą niezbędną do zaistnienia konkursu, który jest innowacyjny w skali Polski oraz jeden z nielicznych w Europie. Chcemy tym samym wzmocnić potencjał technologii oraz wyrobów medycznych skierowanych na ochronę zdrowia i życia. – podkreśla Dyrektor Instytutu Matki i Dziecka dr Tomasz Maciejewski.
Konkurs kierowany jest do twórców rozwiązań, które dotyczą działalności klinicznej, profilaktyki i badań przesiewowych, edukacji pacjentów i wsparcia w szkoleniu specjalistów oraz zarządzania procesami i dokumentacją, analiza danych.
Nagroda w konkursie jest nieszablonowa. Poza wsparciem finansowym i eksperckim, najlepsze start-upy mogą liczyć na współpracę z placówkami medycznymi. Zarówno Instytut Matki i Dziecka, jak i inni współorganizatorzy gotowi są na wdrożenie zwycięskiego rozwiązania oraz zapewnienie warunków do przebiegu tego procesu. Informacje o konkursie oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie: https://motherandchildstartupchallenge.pl/
Proces rekrutacji i poszukiwań najbardziej imponujących produktów na rynku innowacji rozpoczął się 12 maja podczas konferencji Impact’22 w Poznaniu i potrwa do 12 października 2022. Galę finałową i ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na grudzień tego roku.
Instytut Zdrowia Matki i Dziecka realizuje projekt w konsorcjum z 4 szpitalami klinicznymi.
- Medyczne „Żelazna” w Warszawie,
- Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy w Olsztynie,
- Instytut „Centrum Zdrowia Matki Polki” w Łodzi,
- Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny w Białymstoku.