Skala konsekwencji finansowych chorób nowotworowych jest ogromnym wyzwaniem dla finansów publicznych każdego kraju

Ruszyła kampania edukacyjno- merytoryczna „Walka z rakiem”. Nadrzędnym celem kampanii jest edukowanie społeczeństwa na temat chorób nowotworowych. Publikacja została objęta Patronatem Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. W ramach kampanii dr Małgorzata Gałązka-Sobotka, dyrektor IZWOZ, wypowiada się na temat kosztów leczenia pacjenta onkologicznego

Choroba onkologiczna dotyka nie tylko samego chorego, ale również jego bliskich, a pośrednio także jego pracodawcę i samo państwo. Jest to zarówno obciążenie zdrowotne, psychiczne, jak i ekonomiczne oraz społeczne – mówi dr Małgorzata Gałązka-Sobotka. Jak zatem przedstawiają się same koszty leczenia onkologicznego i co można zrobić, by zniwelować następstwa choroby?

Celem kampanii jest budowanie społecznej świadomości na temat roli badań okresowych, wczesnej diagnostyki, prewencji oraz dostępnych metod leczenia. W obecnej edycji zwrócono uwagę na sytuację pacjentów, a także ich rodzin. W ramach kampanii porozmawiano z przedstawicielami ochrony zdrowia oraz ekspertami.

Materiał jest dostępny na www.wyborcza.pl oraz na portalu www.byczdrowym.info